کلامِ خداوند در متی ۷ میفرماید :
داوری نکنید تا بر شما داوری نشود ، زیرا به همانگونه که بر دیگران داوری کنید ، بر شما نیز داوری خواهد شد ؛
ما کلاً دو نوع داوری داریم که این دو نوع از هم جدا هستند ؛
اوّل داوری بر عمل و رفتارِ شخصِ دیگر و دوّم داوری بر شخصیتِ او ؛
در اینجا مسیحِ خداوند در موردِ نوعِ دوّم صحبت میکند ، یعنی ما نمیتوانیم انسانها را داوری کنیم ؛
داوریِ شخصیت و انگیزه ها و اندیشه های زندگیِ باطنیِ هر کسی با خداست ؛
که میتواند قضاوت کند چون فقط اوست که بینای مطلق و دانای مطلق و مُحبّتِ مطلق میباشد ؛
در رومیان ۱۴ آیهِ ۴ میفرماید :
تو کیستی که بر خدمتکارِ شخصِ دیگری حکم میکنی ؟ استوار ماندن یا فرو افتادنِ او به آقایش مربوط میباشد ، و او استوار هم خواهد ماند زیرا خداوند قادر است او را استوار گرداند ؛
و در لوقا ۱۸ عیسی مسیح داستانِ یک فریسی را مثال میزند ؛
که دعا میکند :
خدایا تو را شکر میکنم که مثلِ سایرِ مَردم حریص و ظالم و زناکار نیستم ، و نه مثلِ این باجگیر ؛
فریسی داشت بخدا میگفت :
که من خیلی خوب هستم ، اماّ او نیست ؛
این نوع برخورد خطاست ؛
اشخاصی مانند این فریسی ، از لغزشِ دیگران و از اینکه آنها تسلیمِ گناه باشند بخاطرِ خود خواهی خوشحال میشوند که بتوانند به خدا بگویند ، من خیلی خوب هستم اماّ او نیست ؛
خداوند در رومیان ۱۴ آیهِ ۱۰ میفرماید :
به حیاتِ خود سوگند که هر زانوئی در برابرِ من خم خواهد شد و هر زبانی به خدا اقرار خواهد کرد ؛
یادمان باشد که من و تو عزیزم و خواهران و برادرانِ ما در زانو توبه کرده ایمان آورده ایم ، و مسیح خداوند را صاحب و مالک و خدا و خداوندِ قلب و زندگیِ خود اعلام کرده ایم ؛
ما به این جهان تعلق نداریم ؛
پس فرزندانِ خداوند یعنی کلیسا ، (( روح القدّس را دارند )) ، یعنی بواسطهِ روح القدّس گناه را شناخته اند ؛
داوری از دیگران از آنِ خداوند میباشد ؛
در اوّلِ قرنتیان ۵ آیه ۱۳میفرماید:
لکن آنانی را که خارج اند خدا داوری خواهد کرد ؛
وظیفهِ تک تکِ ما نسبت به دیگران یعنی انسانهای خارج از کلیسا ، داوری و قضاوت نیست ؛
بلکه دعا کردن است ؛
مُحبّت کردن است ؛
نفعِ خود را بخاطرِ خود خواهی های خود نطلبیدن است ؛
و از نجاتِ انسانهای خارج از کلیسا یعنی دیگران و رسیدنِ آنها به حقیقتِ خداوند خوشحال شدن است ؛
اماّ یک قضاوت و داوری وجود دارد که خداوند هرگز ما را از آن منع نکرده که هیچ بلکه فرموده ضروری نیز میباشد ؛
و آن قضاوت و داوریِ اعمالِ بیرونیِ دیگران میباشد ، ما فرزندانِ خداوند نباید هرگز گناهکار را بلکه گناه را موردِ
قضاوت و داوری قرار بدهیم ؛
در اوّلِ قرنتیان ۵ آیهِ ۱۲ میفرماید :
وظیفهِ ما این نیست که افرادِ خارج از کلیسا را موردِ قضاوت و داوری قرار دهیم ؛
اماّ وظیفه داریم با آنانی که در کلیسا هستند و زندگیِ گناه آلود دارند ، با شدّت بر خورد کنیم و بر آنان داوری نمائیم ؛
((( عیسی مسیح به تک تکِ ما حکم کرد که مواظبِ این بچه شیطانها باشیم )))؛
مواظبِ این انبیای دروغین ، این مخترعینِ مذاهبِ و فرقه ها و تعالیمِ غلطِ معلمینِ کاذب و ضدِ خداوند در مسیحیت باشیم ؛
تک تکِ ما چطور میتوانیم طبقِ فرمانِ طلائیِ سوّمِ عیسی مسیح که فرمود :
همدیگر را دوست داشته باشید آنچنانکه من شما را دوست داشتم ، عمل کنیم ؟؛
((( مُحبّت به همدیگر یعنی چی ؟ )))؛
حکمِ طلائیِ اوّلِ خداوند ، مُحبّتِ به خداست ؛
و حکمِ طلائیِ دوّمِ خداوند ، مُحبّتِ به همسایه یعنی هر کسی که در هر لباسی ، قومی ، قبیله ای ، رنگی و زبانی دینی ، مذهبی ، دارد نفس میکشد ؛
چون تک تکِ انسانها بشباهتِ خدا آفریده شده اند ؛
و حکمِ طلائیِ سوّمِ خداوند ، مُحبّتِ به خواهران و برادرانمان در مسیحِ خداوند میباشد !؛
ما چطور میتوانیم طبقِ فرمانِ سوّمِ مسیحِ خداوند عزیزانمان را دوست داشته باشیم ؟؛
آیا باید در مقابلِ این شیطانک های قرن و ضدِ مسیح که در کلیساها رخنه کرده اند و دارند عزیزانمان را دوباره از خداوند و کلامش دور میکنند ، ((((( سکوت ))))) کنیم ؟؛
و بقولِ خیلی از عزیزانِ نا آگاه به کلامِ خداوند ، که معنیِ قضاوت و داوری را در کلیسا هنوز متوجه نشدند ، آیا باید مُهرِسکوت به لب بزنیم و در مقابلِ این کاذبینِ ضدِ مسیحِ خداوند ، کلامِ حقیقیِ خداوندمان را اعلام نکنیم ؟
عیسی مسیح فرمود :
آنچه مقدّس است به سگان ندهید ((( یعنی چی ؟ )))؛
سگان یعنی مخالفینِ خداوند ، یعنی مخترعینِ مذاهبِ گوناگون و فرقه ها در مسیحیت ، یعنی کاذبین ؛
هر کدام از ما اگر در مقابلِ کاذبین و پیغمبرانِ دروغین و ضدِ خداوند که بصورتِ نادرست عزیزانمان را از کلامِ خداوند دارند دور میکنند ، ((((( سکوت ))))) کنیم خدا ما را قضاوت خواهد کرد .؛
هر کدام از ما باید با هدایتِ روح القدّس در مقابلِ این شیطانک ها کلامِ او را اعلام کنیم ؛
(((( و این قضاوت و داوری نیست ، بلکه مُحبّتِ خداوند است طبقِ فرمانِ طلائیِ سومِ او . ))))؛
شاگردانِ عیسی مسیح آمده به او گفتند : آیا میدانی مذهبیون از آنچه گفته ای ناراحت شده اند ؟ ؛
همانطوریکه امروزه در فیسبوک تقریباً بیش از ۸۰ در صد از عزیزانمان از خواندنِ کلامِ زنده و حقیقیِ خداوند که اعلام میشود ، ناراحت میشوند ، و حتی به کلامِ زندهِ او آمین نمیگویند !؛
عیسی مسیح جواب داد : هر نهالی که پدرِ آسمانیِ من بر زمین نکاشته باشد از ریشه کنده خواهد شد ؛
عیسی مسیحِ خداوند فرمود :
همدیگر را دوست داشته باشید آن چنانکه من شما را دوست داشتم ؛
آیا مقصودِ عیسی مسیح این بود که اگر مذهبیون و معلمینِ دروغین و کاذب در کلیساها و بطورِ کلّی در مسیحیت با هدایتِ شریر خواستند خواهران و برادرانِ شما را از من دور کرده به هلاکت برسانند ، شما فرشِ قرمز جلوی پای آنها بیاندازید ؟؟؟؛
که نکند بآنها بر بخورد ؟؟؟
و خیلی از عزیزان فوراِ اعتراض کنند که قضاوت نکن ؟؛
نه عزیزانِ من ، باید هر کدام از ما با هدایتِ روح القدّسِ عزیز معنیِ مُحبّتِ عیسی مسیحِ خداوند را در چهار چوبی که به ما داده را بدانیم ، که فرمود :
همدیگر را دوست داشته باشید آنچنانکه من شما را دوست داشتم ؛
آیا سکوت در مقابلِ این دشمنان مسیحِ خداوند داوری نکردن است ، قضاوت نکردن است ؛
یا خیانتِ به مسیح و مسیحیت ؟
داوری نکنید تا بر شما داوری نشود ، زیرا به همانگونه که بر دیگران داوری کنید ، بر شما نیز داوری خواهد شد ؛
ما کلاً دو نوع داوری داریم که این دو نوع از هم جدا هستند ؛
اوّل داوری بر عمل و رفتارِ شخصِ دیگر و دوّم داوری بر شخصیتِ او ؛
در اینجا مسیحِ خداوند در موردِ نوعِ دوّم صحبت میکند ، یعنی ما نمیتوانیم انسانها را داوری کنیم ؛
داوریِ شخصیت و انگیزه ها و اندیشه های زندگیِ باطنیِ هر کسی با خداست ؛
که میتواند قضاوت کند چون فقط اوست که بینای مطلق و دانای مطلق و مُحبّتِ مطلق میباشد ؛
در رومیان ۱۴ آیهِ ۴ میفرماید :
تو کیستی که بر خدمتکارِ شخصِ دیگری حکم میکنی ؟ استوار ماندن یا فرو افتادنِ او به آقایش مربوط میباشد ، و او استوار هم خواهد ماند زیرا خداوند قادر است او را استوار گرداند ؛
و در لوقا ۱۸ عیسی مسیح داستانِ یک فریسی را مثال میزند ؛
که دعا میکند :
خدایا تو را شکر میکنم که مثلِ سایرِ مَردم حریص و ظالم و زناکار نیستم ، و نه مثلِ این باجگیر ؛
فریسی داشت بخدا میگفت :
که من خیلی خوب هستم ، اماّ او نیست ؛
این نوع برخورد خطاست ؛
اشخاصی مانند این فریسی ، از لغزشِ دیگران و از اینکه آنها تسلیمِ گناه باشند بخاطرِ خود خواهی خوشحال میشوند که بتوانند به خدا بگویند ، من خیلی خوب هستم اماّ او نیست ؛
خداوند در رومیان ۱۴ آیهِ ۱۰ میفرماید :
به حیاتِ خود سوگند که هر زانوئی در برابرِ من خم خواهد شد و هر زبانی به خدا اقرار خواهد کرد ؛
یادمان باشد که من و تو عزیزم و خواهران و برادرانِ ما در زانو توبه کرده ایمان آورده ایم ، و مسیح خداوند را صاحب و مالک و خدا و خداوندِ قلب و زندگیِ خود اعلام کرده ایم ؛
ما به این جهان تعلق نداریم ؛
پس فرزندانِ خداوند یعنی کلیسا ، (( روح القدّس را دارند )) ، یعنی بواسطهِ روح القدّس گناه را شناخته اند ؛
داوری از دیگران از آنِ خداوند میباشد ؛
در اوّلِ قرنتیان ۵ آیه ۱۳میفرماید:
لکن آنانی را که خارج اند خدا داوری خواهد کرد ؛
وظیفهِ تک تکِ ما نسبت به دیگران یعنی انسانهای خارج از کلیسا ، داوری و قضاوت نیست ؛
بلکه دعا کردن است ؛
مُحبّت کردن است ؛
نفعِ خود را بخاطرِ خود خواهی های خود نطلبیدن است ؛
و از نجاتِ انسانهای خارج از کلیسا یعنی دیگران و رسیدنِ آنها به حقیقتِ خداوند خوشحال شدن است ؛
اماّ یک قضاوت و داوری وجود دارد که خداوند هرگز ما را از آن منع نکرده که هیچ بلکه فرموده ضروری نیز میباشد ؛
و آن قضاوت و داوریِ اعمالِ بیرونیِ دیگران میباشد ، ما فرزندانِ خداوند نباید هرگز گناهکار را بلکه گناه را موردِ
قضاوت و داوری قرار بدهیم ؛
در اوّلِ قرنتیان ۵ آیهِ ۱۲ میفرماید :
وظیفهِ ما این نیست که افرادِ خارج از کلیسا را موردِ قضاوت و داوری قرار دهیم ؛
اماّ وظیفه داریم با آنانی که در کلیسا هستند و زندگیِ گناه آلود دارند ، با شدّت بر خورد کنیم و بر آنان داوری نمائیم ؛
((( عیسی مسیح به تک تکِ ما حکم کرد که مواظبِ این بچه شیطانها باشیم )))؛
مواظبِ این انبیای دروغین ، این مخترعینِ مذاهبِ و فرقه ها و تعالیمِ غلطِ معلمینِ کاذب و ضدِ خداوند در مسیحیت باشیم ؛
تک تکِ ما چطور میتوانیم طبقِ فرمانِ طلائیِ سوّمِ عیسی مسیح که فرمود :
همدیگر را دوست داشته باشید آنچنانکه من شما را دوست داشتم ، عمل کنیم ؟؛
((( مُحبّت به همدیگر یعنی چی ؟ )))؛
حکمِ طلائیِ اوّلِ خداوند ، مُحبّتِ به خداست ؛
و حکمِ طلائیِ دوّمِ خداوند ، مُحبّتِ به همسایه یعنی هر کسی که در هر لباسی ، قومی ، قبیله ای ، رنگی و زبانی دینی ، مذهبی ، دارد نفس میکشد ؛
چون تک تکِ انسانها بشباهتِ خدا آفریده شده اند ؛
و حکمِ طلائیِ سوّمِ خداوند ، مُحبّتِ به خواهران و برادرانمان در مسیحِ خداوند میباشد !؛
ما چطور میتوانیم طبقِ فرمانِ سوّمِ مسیحِ خداوند عزیزانمان را دوست داشته باشیم ؟؛
آیا باید در مقابلِ این شیطانک های قرن و ضدِ مسیح که در کلیساها رخنه کرده اند و دارند عزیزانمان را دوباره از خداوند و کلامش دور میکنند ، ((((( سکوت ))))) کنیم ؟؛
و بقولِ خیلی از عزیزانِ نا آگاه به کلامِ خداوند ، که معنیِ قضاوت و داوری را در کلیسا هنوز متوجه نشدند ، آیا باید مُهرِسکوت به لب بزنیم و در مقابلِ این کاذبینِ ضدِ مسیحِ خداوند ، کلامِ حقیقیِ خداوندمان را اعلام نکنیم ؟
عیسی مسیح فرمود :
آنچه مقدّس است به سگان ندهید ((( یعنی چی ؟ )))؛
سگان یعنی مخالفینِ خداوند ، یعنی مخترعینِ مذاهبِ گوناگون و فرقه ها در مسیحیت ، یعنی کاذبین ؛
هر کدام از ما اگر در مقابلِ کاذبین و پیغمبرانِ دروغین و ضدِ خداوند که بصورتِ نادرست عزیزانمان را از کلامِ خداوند دارند دور میکنند ، ((((( سکوت ))))) کنیم خدا ما را قضاوت خواهد کرد .؛
هر کدام از ما باید با هدایتِ روح القدّس در مقابلِ این شیطانک ها کلامِ او را اعلام کنیم ؛
(((( و این قضاوت و داوری نیست ، بلکه مُحبّتِ خداوند است طبقِ فرمانِ طلائیِ سومِ او . ))))؛
شاگردانِ عیسی مسیح آمده به او گفتند : آیا میدانی مذهبیون از آنچه گفته ای ناراحت شده اند ؟ ؛
همانطوریکه امروزه در فیسبوک تقریباً بیش از ۸۰ در صد از عزیزانمان از خواندنِ کلامِ زنده و حقیقیِ خداوند که اعلام میشود ، ناراحت میشوند ، و حتی به کلامِ زندهِ او آمین نمیگویند !؛
عیسی مسیح جواب داد : هر نهالی که پدرِ آسمانیِ من بر زمین نکاشته باشد از ریشه کنده خواهد شد ؛
عیسی مسیحِ خداوند فرمود :
همدیگر را دوست داشته باشید آن چنانکه من شما را دوست داشتم ؛
آیا مقصودِ عیسی مسیح این بود که اگر مذهبیون و معلمینِ دروغین و کاذب در کلیساها و بطورِ کلّی در مسیحیت با هدایتِ شریر خواستند خواهران و برادرانِ شما را از من دور کرده به هلاکت برسانند ، شما فرشِ قرمز جلوی پای آنها بیاندازید ؟؟؟؛
که نکند بآنها بر بخورد ؟؟؟
و خیلی از عزیزان فوراِ اعتراض کنند که قضاوت نکن ؟؛
نه عزیزانِ من ، باید هر کدام از ما با هدایتِ روح القدّسِ عزیز معنیِ مُحبّتِ عیسی مسیحِ خداوند را در چهار چوبی که به ما داده را بدانیم ، که فرمود :
همدیگر را دوست داشته باشید آنچنانکه من شما را دوست داشتم ؛
آیا سکوت در مقابلِ این دشمنان مسیحِ خداوند داوری نکردن است ، قضاوت نکردن است ؛
یا خیانتِ به مسیح و مسیحیت ؟
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر